25/05/2026
Købte ærter og bønner hos Frøsamlerne.dk ved dette års Madens Folkemøde til min pottehave 🫘🫛
Jeg fik en rigtig god snak med dem på standen og nu har jeg deres leksikon “Gamle danske sorter - kulturhistorie, beskrivelser, frøavl og føde” på min ønskeliste 👏
Jeg er vild med deres frøposer, hvor man bagpå kan læse lidt om det frø der er i posen. Jeg skulle naturligvis have Brun let fra Nokskov, men blev solgt da jeg så Thy-lejr hestebønne 😍
Som historie- og kultur madnørd skal jeg prøve kræfter med dyrkningen af gamle danske sorter og særligt danske bælgfrugter 👏💚
God pinse ☀️