15/06/2026
Vi kör En liten presentation av oss hantverkare i hantverkshuset på Laxön..🙋♀️
På Tisdag finns jag på plats i butiken. Jag heter Ann-Louise Holmsten fd Palmeby. En fd florist som nu skapar smycken av g:a skedar i äkta silver. Syr Tenntrådsarmband och gjuter i betong och flytspackel. Snickrar i trä, skapar lampor av kräppapper, (lampor kommer finnas från o med tisdag efter midsommar) skissar tavlor och nåltovar bl a..
Skapandet har alltid varit ett måste för mig. Då mår jag bra.. 🤗 Jag är född och uppvuxen i Hälsingland men bor just nu i Gästrike Hammarby. Där driver jag en liten hantverksbutik där 30 olika hantverkare lämnar in. Där jag även håller kurser i att sy ett Tenntrådsarmband och skapa sin lampa av kräppapper..
De dagar jag jobbar i butiken på Laxön tar jag med lite extra av mina alster den dagen. Varmt välkomna till våran fina hantverksbutik! Öppet alla dagar (utom midsommarafton) mellan 11-16 i sommar…🌸🌿