05/09/2025
Elokuussa vuosi sitten saatiin tieto et meidän tarjous tilasta on hyväksytty ja alkoi neuvottelut kauppojen teosta. (Swipe vikaan kuvaan kun laitoin kavereille tiedon ja mun ensireaktion viestin luettuani 😂).
Meillä ei suuria ehtoja ollut eikä taloon esim. tehty koskaan kuntotarkastusta kenenkään ammattilaisen toimesta. Me ollaan itse käyty katsomassa vastaavia kohteita useempi kymmen näiden reilun 4 vuoden aikana, joten siinä on aika hyvä käsitys jo syntynyt siitä mitkä ne isoimmat riskirakenteet ja tsekattavat kohteet on. Luotettiin siis omaan intuitioon ja taloa kävi katsomassa meidän kanssa myös meidän molempien vanhemmat, joiden kanssa myös pohdittiin mihin pitää kiinnittää huomiota.
Lisäksi oli edessä paperitöitä mm. syytinkien purkaminen (en ollut koskaan kuullutkaan tälläisestä ennen tätä hetkeä) ja kaikkien pienimpienkin asioiden ylös kirjaaminen kauppakirjaan.
Kauppakirjaa palloteltiin puolin ja toisin pitkään, sekä hiottiin sanamuotoja myöten kaikki tarkasti kohdilleen. Tätä suosittelen ehdottomasti - viimeinen asia missä kannattaa kiirehtiä ja hosua!
Elokuun lopussa myös irtisanottiin meidän silloinen vuokra-asunto ja aloitettiin pakkailu muuttoa varten, vaikka paperit oli vielä allekirjoittamatta. Meidän vuokranantajan kanssa oli kuitenkin aina vuosien aikana onnistunut sopia asiat, joten luotettiin ettei kämppä lähde alta vaikka kauppojen teossa oisi tullut jotain viimehetkellä...
Onko herännyt jotain kysymyksiä tai tullut mieleen aiheita mistä erityisesti haluttaisiin postausta?