09/01/2025
Art deco on vaan niin kaunista, luovaa ja hulluttelevaa - love it! ❣️ Sain suunnitella asiakkaalleni baaritiskin, jossa ei säästelty kimallusta eikä värejä ✨️
Minulta kysytään usein, että miten suunnittelu lähtee liikkeelle? 🤔
1. Ensin tulee toimeksianto asiakkaalta, jossa sovitaan mitä suunnitellaan, aikataulu sekä budjetti.
Ravintolasuunnittelussa lähdetään liikkeelle aina toiminnallisuudesta, jossa henkilökunta kertoo toiveensa sekä tarpeensa. Siltä pohjalta alan tekemään mitoitusta ja ensimmäisiä luonnoksia. Kun nämä on kunnossa, jatkan materiaalien, kiintokalusteiden, huonekalujen ja valaistuksen suunnitteluun. Tässä vaiheessa mukana on lennokkaimmatkin ideat, joista sitten muovautuu kohteeseen sopiva kokonaisuus - eli kyseessä on yksi hauskimmista työvaiheista! 😍
2. Kun sisustussuunnitelma on valmis ja se on käyty tarkkaan läpi asiakkaan sekä henkilökunnan kanssa, on aloituspalaverin aika. Siinä on mukana asiakkaan lisäksi rakentaja, kalustetoimittaja ja sähkösuunnittelija (tarvittaessa myös LVI-suunnittelija ja rakennesuunnittelija). Palaverissa käydään suunnitelma läpi myös mahdollisten lupien kannalta, tehdään tarvittavia tarkennuksia ja pohditaan teknisiä toteutuksia. Sen jälkeen sovitaan seuraavat askelmerkit ja aikataulu remontin toteutukselle.
3. Remontin aikana käyn tarpeen mukaan työmaalla. Monet asiat pystyy hoitamaan nopsaan soittamalla tai videopuhelulla - pyydänkin aina työmaalta olemaan minuun yhteydessä jos jotain yllättävää ilmenee tai jotain asiaa ei pysty toteuttamaan kuten suunnitelmassa oli.
4. Kuten lähes kaikissa remonteissa, m***a varsinkin ravintolaremonteissa, viimeiset päivät ennen lukkoon lyötyä valmistumis(avajais-)päivää ovat yleensä melkoista hulinaa 😅 M***a kun se hetki koittaa, että ovet avataan uudistettuun ravintolaan ja näkee lopputuloksen, niin onhan se aivan huikea fiilis!! 🤩