Lehväkehto Makramee

Lehväkehto Makramee Lehväkehdossa syntyy värikästä ja koristeellista solmeilua mielikuvituksen siivittämänä. Saan innoitukseni luonnosta ja vuodenajoista.

Tervetuloa tutustumaan makrameehen, jossa etusija on väreillä ja visiolla ilottelulla!

Hei makrameen ystävät! Runsaan viikon kuluttua alkavat tunnelmalliset ja opintäyteiset makrameekurssit Lehväkahvilassa! ...
01/09/2024

Hei makrameen ystävät! Runsaan viikon kuluttua alkavat tunnelmalliset ja opintäyteiset makrameekurssit Lehväkahvilassa! Osa kursseista on täyttynyt vauhdilla, m***a myös tilaa on vielä. Kurkista kommentteihin ja löydä ihanaa puuhaa syyspäiviisi! Kurssit ovat erittäin yksilöityjä, koska kullekin kurssille otetaan rajoitettu määrä solmijoita. Ei haittaa, vaikket olisi tehnyt ennen solmuakaan, nyt opettelemaan ja viihtymään leppoisassa seurassa! ❤️ Minuun saa yhteyden kurssien ja kyselyiden suhteen whats upilla 0400499402 sekä sähköpostiin [email protected].

Ihanat ja opintäyteiset makrameekurssit saapuvat tänä syksynä Lehväkahvilaan!Olen saanut runsaasti kyselyjä suosituista ...
19/08/2024

Ihanat ja opintäyteiset makrameekurssit saapuvat tänä syksynä Lehväkahvilaan!

Olen saanut runsaasti kyselyjä suosituista makrameekursseistani, joilla moni teistä on opetellut monipuolista käsityötekniikkaa kanssani jo muutamana talvikautena. Olen siirtymässä kurssien kanssa nyt kokonaan "omiin tiloihin" eli Lehväkahvilalle ja myöhemmin ateljeehen kun se valmistuu. Aloitamme kahvilan tunnelmallisissa ja intiimeissä tiloissa jo syyskuussa. Otan oppiin vain pieniä 4-6 henkilön ryhmiä kerrallaan, jotta oppiminen on leppoisaa m***a tehokasta ja opettaminen antoisaa.

Suunnitteilla on runsaasti päivä- ja iltakursseja, eivätkä satunnaiset viikonloputkaan ole mahdottomuus. Voin toteuttaa päivän kokonaisuuksia pienryhmille (huom max 6 henkilöä) sekä antaa yksityisopetusta.

Työstän parhaillaan kurssisuunnitelmaani ja onkin hyvä hetki kysyä oppijoiden toiveita alustavasti. Mikä aihepiiri kiinnostaa? Amppelit, seinävaatteet, lyhdyt, makrakudonta, siepparit, koristeet? Entä ajankohta? Toivoisitko päivän pituisen kurssin vai esimerkiksi neljä kertaa samana viikonpäivänä ja ajankohtana? Pääsetkö vain tiistaisin vai ehkä aina päivisin m***a ei illalla? Nyt voit vaikuttaa ja ehdottaa sinulle parasta ajankohtaa antoisalle harrastukselle. ❤️

Viestit otan vastaan mahdollisimman pian whatsuppiin tai tekstiviestinä 0400499402. Sähköposti tavoittaa minut osoitteessa [email protected].

Solmuterveisin ja intoa puhkuen, Saana Lehväkehdosta 🌿

Ps. Lehväkahvila sijaitsee Mynämäellä osoitteessa Sydänperäntie 192.

Myytävänä uusi seinävaate "Polku".Mitat: leveys 82cm, korkeus 45cm (ilman ripustusnarua)Materiaalit: kierrätyspuuvillana...
14/04/2024

Myytävänä uusi seinävaate "Polku".

Mitat: leveys 82cm, korkeus 45cm (ilman ripustusnarua)
Materiaalit: kierrätyspuuvillanarut, angoravillalanka, luonnonoksa, kukonhöyhenet, kukon rintalasta ja hanhen nikamaluut

Hitusen haikeana tulin kertomaan, että Lehväkehdon verkkokauppa, jonka rakentaminen oli muutama vuosi sitten minulle niin inspiroivaa, on tullut tiensä päähän kannattamattomana. Tämä tarkoittaa, että kaupan ylläpitäminen vuositasolla oli suhteessa sen kautta tulleeseen myyntiin kohtuuttoman kallista.

Jatkan makramee- ja höyhentöideni myyntiä somealustoillani täällä facebookissa sekä instagramissa ainakin toistaiseksi. Viimeisin seinävaate sai nimen "Polku" juontuen niistä mietteistä, joita edessä avautuva polku herättää. Oma yrittäjän polkuni on ainakin tällä hetkellä niin tiukassa kurvissa, että on melko hankalaa tietää, mitä edessäpäin siintää. Olen antanut päätöksenteolle aikaa, jotta ei tulisi hätiköityä, vaikka hankalaa onkin.

Toistaiseksi siis voit halutessasi löytää myynnissä olevia töitäni täältä somesta. Laittelen esille tänne pikkuhiljaa jonkinlaista koostetta siitä, mitä varastossa vielä on tarjolla. ❤️

Kevään kunniaksi kaikki Lehväkehdon heti valmiit makramee-, luu ja höyhentyöt toimitetaan tilaajille ilman postikuluja m...
21/03/2024

Kevään kunniaksi kaikki Lehväkehdon heti valmiit makramee-, luu ja höyhentyöt toimitetaan tilaajille ilman postikuluja maaliskuun loppuun asti. ❤️ 🤩 Käy kurkkaamassa verkkokaupassa tai selaile kuvia tässä julkaisussa. ❤️ Huom! kyseessä siis heti valmiit työt! 👇

https://www.lehvakehto.fi/tuotteet/?collection=heti-valmiit

Uusimpia makrameetöitä myynnissä. ❤️Vieläkö puuttuu pukinkontista jotakin käsintehtyä ja kaunista? Vai omasta kodista va...
27/11/2023

Uusimpia makrameetöitä myynnissä. ❤️

Vieläkö puuttuu pukinkontista jotakin käsintehtyä ja kaunista? Vai omasta kodista valoa tuova lyhty? 😊 Tässä muutama viimeksi valmistuneista makrameetöistä, jotka ovat vielä vapaana lähtemään uusiin koteihin. Liitin kuvien yhteyteen töiden kuvaukset ja tiedot mitoista. Lisää kuvia voi pyytää viestillä, mikäli jokin töistä kutsuu juuri sinua.✨

Renkaisiin solmittu makrameetyö. ❤️Aina toisinaan minulle käy niin, että jokin tarina, usein mytologia, puhuttelee niin ...
27/09/2023

Renkaisiin solmittu makrameetyö. ❤️

Aina toisinaan minulle käy niin, että jokin tarina, usein mytologia, puhuttelee niin voimakkaasti, että aihetta on pakko käsitellä ja "jalostaa" omassa alitajunnassa käsityötä tehden. Tämä työ, nimeltään "Ereshkigalin silmä" syntyi ikivanhasta sumerilaisesta jumalatar Inannan myytistä, jossa tämä taivaan ja maan jumalatar laskeutuu tapaamaan siskoaan Ereshkigalia alisiin. Ei tarusta tässä sen enempää, muuta kuin että se otti mielikuvitukseni valtoihinsa usean viikon ajaksi niin tyystin, että lopulta aloin solmia tätä työtä ja sen avulla käsittelin tarinaa.
Jungilaisessa ajattelussa nähdään, että käsillämme tavallaan ymmärrämme monia asioita ennen kuin päällämme ja siksi tällaisia tärkeitä myyttejä esimerkiksi on tärkeää työstää tajuntaansa, uniinsa ja lopulta ymmärryksen tasolle nimenomaan käsiensä avulla.
Tässä työssä näkyy alisen seitsemän porttia (renkaat), joiden läpi Inanna kulkee siskonsa luokse, koska kuulee tämän valituksen ja itkun (kultainen kyynelvana). Myytissä kuvataan luopumista; elämästä, vallasta ja identiteetistä.
(Jos kiinnostuit tarusta, siitä kerrotaan Jane Meredithin kirjassa Journey to the Dark Goddess, kuunneltavissa ainakin storytelissä, suosittelen lämpimästi.)

Raisio-opiston makrameekurssit alkavat jälleen! ❤️Heippa sinä sivuni seuraaja, joka olet miettinyt, voisitko itsekin opp...
21/08/2023

Raisio-opiston makrameekurssit alkavat jälleen! ❤️

Heippa sinä sivuni seuraaja, joka olet miettinyt, voisitko itsekin oppia solmujen salat ja valmistaa kotiisi kaikenlaista kaunista ja hyödyllistäkin. 😊 Jos asustelet Vakka-Suomen alueella akselilla Mynämäki - Masku - Nousiainen, niin tilaisuutesi on tullut. 👌 Opetan edellä mainituissa kunnissa tulevana syksynä sekä aloittelijoille että taitajille suunnattuja kursseja Raisio - opiston opettajana. Käy kurkkaamassa opiston sivuilta tarjontaa ja päivämääriä. Tämä voisi olla juuri sinun juttusi!

Tarjolla on kaikkea mahdollista helpoista amppeleista seinävaatteisiin, hyllyihin ja lyhtyihin. Viime vuonna kursseja oli tarjolla Mynämäessä ja niistä löysikin solmimiskipinän useampikin käsitöiden ystävä. Olen myös huomannut, että moni sellainen, jolla käsityöt yleensä tuppaavat jäämään kesken, eikä kärsivällisyys aina riitä, löytävät makrameesta sen oman keinon saada valmista aikaan ja onnistumisen kokemuksia. ❤️

Ilmoittautuminen kursseille on meneillään juuri nyt, joten mukaan vain. 😊

Hiljaa oleminen.Se ei yrittäjän näkökulmasta ole kovin hyvä asia. Taiteilija uumenissani kuitenkin tietää sen olevan väl...
26/05/2023

Hiljaa oleminen.

Se ei yrittäjän näkökulmasta ole kovin hyvä asia. Taiteilija uumenissani kuitenkin tietää sen olevan välttämätöntä. Kun elää luonnonkierron mukaan, valon ja pimeyden mukaan, on hyväksyttävä myös äänen ja hiljaisuuden vuorottelu, niiden liitto. Tämän enempää en sano talvesta, lumen peittämästä liikkumattomuudesta, levosta ja pysähtymisestä. Vain sen, että se oli tarpeellista. ❤️ Nyt on alkamassa äänen aika. On valon, kasvun ja luomisen vuoro. Jumalatar on hereillä ja toinen vaipunut uneen.

Ensimmäisenä heräsivät kasvit. Niiden kanssa olen keskustellut enimmäkseen menneet viikot. Olen itsekin herännyt valoon ja lämpöön nokkosen rinnalla. Osa kasveista on niitä, joita kasvatan ja ruukutan, osa niitä joita kerään ja kuivatan teeksi. Talven mittaan pitkäksi venynyt välimatka ihmisiin alkaa kaventua ensin löytämällä äänensä kasvimaalla. Siellä on hyvä puhua kaikille niille, jotka eivät enää nuku.

Kaikki kohisee luomisvoiman kourissa. Tipuja kuoriutuu, siemenet itävät, eilen vasta kymmensenttinen raparperi on tänään minua olkapäihin asti pitkä. Vähän kuin lapset. Ei niitä uskalla päästää silmistään!

Valmistaudun kesäkahvilan avaamiseen. Se tapahtuu 5.6. maanantaina. En voi uskoa, miten paljon viestejä ja kyselyitä olen saanut kahvilasta viime aikoina. Olen onnekas, että tänne halutaan tulla uudestaan.

Koetan avata ääntäni, löytää kesäminäni, jotta olisin valmis. Kesä tulee olemaan talven vastakohta; pitkä kierros huvipuiston huimaavimmassa laitteessa. Olen asetellut itseäni hyvään asentoon, jotta huivini pysyy päässä vaikka pää olisi alaspäin. Tiedän, että kaikki kohtaamiset täyttävät minut taas niin suurella energialatauksella, että voin säilöä sen pulloon kuin koivunsilmut alkoholiin odottamaan hetkeä, jolloin haluan juoda kesän.

Sain tänään suunniteltua valmiiksi ensi kauden kurssit Raisio-opistolle. Tänään oli myös (sattumoisin) kurssiehdotusten ...
13/03/2023

Sain tänään suunniteltua valmiiksi ensi kauden kurssit Raisio-opistolle. Tänään oli myös (sattumoisin) kurssiehdotusten jättöpäivä, joten ihan sopivan myöhään olin liikkeellä. 😂 Kuvissa on osa töistä, joiden kaltaisia on tarkoitus oppilaiden kanssa puuhailla.

Vuosi sitten olin ihan ihmeissäni kurssisuunnitelmien suhteen, kosken tiennyt yhtään mikä ihmisiä voisi kiinnostaa ja toisaalta haluaisinko makrameekursseja edes pitää - ainakaan pitemmällä tähtäimellä.

Tänään voin täydestä sydämestäni sanoa, että haluan kovasti pitää lisää kursseja. Jopa niinkin kovasti, että uskaltauduin laittamaan niitä tarjolle myös lähikuntiin: Maskuun ja Nousiaisiin. Kolme suosituinta kurssiani, eli amppelikurssi, lyhtykurssi ja helppo seinävaatekurssi debytoivat siis ensi kaudella muuallakin kuin aivan kotikulmilla. ❤️

"Omilla kylilläkin" on tulossa tarjolle kaikenlaista kivaa. On hyllykurssia, enkelinsiipiä, höyhenkranssia ja pidempi, useamman kuukauden Sisusta ja somista makrameella - kurssi, jossa ehditäänkin sitten vaikka ja mitä. 🤩 Taas ollaan sormet ja varpaat ristissä, että kurssit tulevat täyteen. Kesä sen näyttää sitten, tai viimeistään syyskuun alku.

Tuntuu hullulta suunnitella tuleva syksy ja vieläpä kevät - 24 nyt, kun ollaan vasta saapumassa kevääseen - 23. Pitää suunnilleen tietää ja lyödä lukkoon päivämäärät, viikonloput, kellonajatkin. 😅😄 Olen vasta luonnostelemassa kevään ja kesän kahvilakautta monine puuhineen, m***a syksy on jo likipitäen valmis. 😂

Seinäkalenterissani on syyskuun kohdalla sattuva mietelause, joka puhutteli minua kirjoittaessani itselleni ylös muistiin kurssien päivämääriä.

"Paras tapa ennustaa tulevaisuus on luoda se."

Tämä on hyvin totta omalla kohdallani juuri tänään. Ja suuri kiitollisuuden aihe. ❤️

Tätä työtä tuli solmittua pitkään, ei ollut sellainen alusta loppuun päivässä -työ. ❤️ Halusin solmia kesäkahvilaani nim...
19/02/2023

Tätä työtä tuli solmittua pitkään, ei ollut sellainen alusta loppuun päivässä -työ. ❤️ Halusin solmia kesäkahvilaani nimikkotyön ja niin tämä saikin nimekseen "Lehväkehto". 🌿

Ajatus lähti noista köynnöksistä, sitten halusin niiden alaosiin tuollaiset "juurakkopallurat". Sen jälkeen tuli mieleen tehdä aurinko ja säteet, lopuksi tuntui, että jotakin vielä puuttui. Lisäsin vielä kukkaköynnökset ja nyt tuntuu, että työ on valmis näin. Kesällä se pääsee omalle paikalleen. Taustaseinä tulee olemaan hyvin tumma, ehkä jopa musta 🖤, joten luulen, että vaikutelmasta tulee hyvä, sellainen, mihin katse hakeutuu. ✨💞

"Kehto"Luovan työn tekemisen siunaus ja kirous on se tietty epätasaisuus, mikä liittyy virtauksen voimaan. En voi vain h...
10/02/2023

"Kehto"

Luovan työn tekemisen siunaus ja kirous on se tietty epätasaisuus, mikä liittyy virtauksen voimaan. En voi vain herätä aamulla, nauttia kahvikupillisen ja lasten lähdettyä kouluun sekä päiväkotiin, avata hanan ja valuttaa luovutta kauniin tasaisesti mieleni astiaan.
On päiviä, jolloin pelkkä asiaan ryhtyminen riittää, m***a on myös aikoja, jolloin mitään ei tapahdu, eikä tahtoni liiku sillä tavalla, että voisin luoda vapautuneesti. Silloin voi yhtä hyvin lukea tai laittaa ruokaa, olla paljon kanojen seurassa tai tuntea muilla tavoin yhteyttä omaan arkielämäänsä. Jos tyhjyys venyy viikoksi (tai viikoiksi), voi alkaa hirvittää.

Toisinaan saan hyvitystä. Silloin ei tee mieli tehdä mitään muuta, kuin sommitella ja kokeilla uutta. Antaa mennä ja vain tehdä tunnista toiseen, päivästä seuraavaan. Hana on silloin ihan täysillä ja luovuuden vesi roiskuu seinille asti. 😂 Edellinen työ ruokkii jo seuraavaa ajatusta.

Olen lukenut viime päivinä luovuusaiheista kirjaa, "Big Magic - uskalla elää luovasti" (kirjoittanut Elizabeth Gilbert). Siinäpä vasta innostava kirja, suosittelen kovasti. Kovin moni kirjan kantavista ideoista kuvaa omiakin kokemuksiani tavalla, joka ihastuttaa. Ajatus ympärillämme risteilevistä aineettomista ideoista (tulevia kirjoja, taideteoksia, käsitöitä), jotka "koputtelevat" meitä ihmisiä (yrittäen löytää sitä oikeaa henkilöä, jonka kautta löytyy väylä tähän konkreettiseen maailmaan sieltä toiselta puolelta) on aivan yhtä puhutteleva kuin ikivanhakin.

Taideteos on kuin idean ja taiteilijan välinen sopimus ja yhteistyö. Kummallakin on oma osuutensa valmiissa teoksessa.

Juuri tällä hetkellä itselläni on meneillään yllä kuvaamani roiskevaihe pitkän luovan levon, etten sanoisi talviunen, jälkeen. Ajatus valmistautuu tulevaan kevääseen ja kesään, sinkoilee jo kaikissa tulevissa suunnitelmissa. Solmiminen maadoittaa hetkeen ja helpottaa levottomuutta. ❤️

Jotakin vaaleaa, ripauksella ruskean sävyjä.Olen muutaman kuukauden ajan opettanut enemmän makrameekursseilla kuin solmi...
08/02/2023

Jotakin vaaleaa, ripauksella ruskean sävyjä.

Olen muutaman kuukauden ajan opettanut enemmän makrameekursseilla kuin solminut itse uusia töitä. Opettaminen on ollut hauskaa ja palkitsevaa! ❤️ M***a kyllä se solmiminenkin on ihanaa, kun päivä on harmaa ja tuulinen, sulavat lumet lotisevat katonräystäillä ja kahvinkeitin murahtelee lupaavasti keittiössä. 😁

Tämä työ on vapaana lähtemään uuteen kotiin. Laita viestiä, jos ihastuit! 🤩

Osoite

Sydänperäntie 192
Mynämäki
23140

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Lehväkehto Makramee :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa