22/05/2026
Tätä(kin) päivitystä on tehty pitkään ja hartaudella, nimittäin puolitoista vuotta 🤭 Hiljaa hyvä tulee, sanoi joku joskus 🤷🏻♀️
Kyseessä on siis tarina Sonkkulasta, tuosta uuhien mahdottoman komeasta asuntolasta.
Naapurissamme asuu Soili Valkeinen, joka tunnetaan meillä vain ja ainoastaan Sonkkusena. Näin on ollut aina ja en sitten yhtään muista mistä nimi Sonkkunen juontaa 🙃
Noh, Sonkkunen puhui jo vuosia sitten, että autotalli lähtee hävitykseen, kun on hirmuisen pieni ja tarpeeton. Välittömästi oli Annis räpylä pystyssä, että meille tämä! Täydellinen pihatto uuhille 😍 Erinäisten vaiheiden jälkeen autotalli hilautui kilometrin verran Uittoniemeen ja lampakset saivat ihan oman asumuksen. Siellä on kuulkaas ihan oikeat sähkövalotkin!💡Nimeä ei ollut ollenkaan vaikea keksiä, sillä Sonkkusen autotalli on tietysti Sonkkula. Sen kummemmin mittoja ottamatta emäntä piirsi vanerille kirjaimet ja kyllä, nimen näkee vähän heikkonäköisempikin
Sonkkula on kaikin puolin hyvän mielen projekti. Sonkkunen pääsi autotallistaan eroon, lampaat sai ehjän sekä tyylikkään mökin ja kaikille jäi hyvä fiilis kierrätyksestä & uusiokäytöstä. Sonkkula istuu Uittoniemen pihapiiriin niin hyvin kuin se olisi aina ollutkin siinä ❤️ Etuseinällä olevassa linnunpöntössäkin on jälleen asukkaita 🩷