Remonttia ja sisustusta punaisessa tuvassa

Remonttia ja sisustusta punaisessa tuvassa Yhteystiedot, kartta ja reittiohjeet, yhteydenottolomake, aukioloajat, palvelut, arvostelut, kuvat, videot ja ilmoitukset Remonttia ja sisustusta punaisessa tuvassa, Kodinsisustus, Viiala :ltä.

Mökillä rakennettiin eteiseen uusi seinä ja laajennettiin aiempi pienen pieni kaappivessa isommaksi 🤩 Kaikki tapetit Vin...
12/04/2026

Mökillä rakennettiin eteiseen uusi seinä ja laajennettiin aiempi pienen pieni kaappivessa isommaksi 🤩 Kaikki tapetit Vintedistä tingattuja, toinen 22 € ja toinen 28 € (molempia useampi rulla).
Enempiä en yksityiskohdista jouda kirjoittaa, m***a hyvä on fiilis 🥰

Mökillä on tullut käytyä säännöllisesti ja kaikki täällä hyvin, vaikka Jari-myrsky huolta aiheuttikin! Onneksi kameroist...
22/11/2024

Mökillä on tullut käytyä säännöllisesti ja kaikki täällä hyvin, vaikka Jari-myrsky huolta aiheuttikin! Onneksi kameroista pystyi välillä tarkistamaan tilanteen.

Olen ihastunut koristeellisiin kehyksiin ja mökille on tullut haalittua nais-aiheisia julisteita, jotka koristeelliset kehykset kruunaavat 🤩 Osasta ne vielä puuttuu, joten yksi hyvä syy kiertää kirppareita 🥰
Myös jouluista tunnelmavalaistusta on tullut hankittua ja ladattavia lamppuja, jos se sähkökatko joskus sattuisi yllättämään.

Lisäksi jaksan aina haaveilla suurista, suuremmista kuin mitä pankkitilin saldo todellakaan antaa myöten. Koska kaikki kuitenkin aina lähtee ajatuksesta 😏 Nyt olen pikkuhiljaa haaveillut kattoremontista. Yläpohjassa olis jonkun verran puruvintti tilaa, tuommoinen osittainenparvi olis upea! Kuva siis Pinterestistä. M***a toisaalta, nyt 45 neliössä lämmityskulut ovat todella kohtuulliset ja näillä neliöillä oikein hyvin mahdutaan olemaan 🥰

Mökille on nyt hankittu valvontakamerat ja ilmalämpöpumppu 🙂 Sähkölasku tammikuulta (jolloin punppua ei vielä ollut) oli...
11/02/2024

Mökille on nyt hankittu valvontakamerat ja ilmalämpöpumppu 🙂 Sähkölasku tammikuulta (jolloin punppua ei vielä ollut) oli yli 200 €, nyt sähkispalvelusta tsekkasin, että sähköä kulunut 30% vähemmän.
Leppoisaa aikaa vietetty pari yötä, kun Sahkussa on vuokraus.

Voi kun on unohtunut kiireissä päivittää, mökillähän on tapahtunut ja tapahtuu vielä sähköjen osalta vaikka mitä! Toukok...
13/09/2023

Voi kun on unohtunut kiireissä päivittää, mökillähän on tapahtunut ja tapahtuu vielä sähköjen osalta vaikka mitä!

Toukokuussa eräs Tossavainen teki mökin katolle kunnostustöitä ja uusi rännit.

Kesäkuussa tuuli oli kaatanut kumolleen kolme puuta, jotka setäni Kalevi tuli heinäkuun lopussa kaatamaan, lisäksi muutakin puustoa harvennettiin ja kaikki hän pätki haloiksi. Itselläni oli Sahalahdessa paljon vuokrauksia pitkin heinä ja elokuuta, joten olimme isännän kanssa mökillä myös paljon.

Itse olen kunnostanut mökillä niin paljon pikku juttuja, etten edes muista kaikkea 😃 lisäksi autoin halkohommissa.

Sähkömiehen bongasin töiden kautta ja nyt se kolmivaiheistus jäi sitten ainoaksi vaihtoehdoksi. Eli kaikki menee uusiksi, niin sisältä kuin ulkoa. Tähän asti mökillä on ollut vain 1x10 A sulake, joka kestää 2400 w kuormaa. Eli kaksi patteria ja miniuuni ei voinut olla yhtäaikaisesti päällä, tai sulake paloi. Minulle nämä sähköt olisi riittäneet, m***a sähkökaappi oli vaarallisen raihnainen, kuten kaikki muukin sisällä oleva ja ulkonakin olevat sähköpiuhat kuoriutuivat nahoistaan 🙉 Elenia ei enää anna lupaa muuttaa sulakekaappia edes hieman isompaan 1x25 A:han, vaan kolmivaiheistus oli ainoa ratkaisu. No, kirpaisevan kallis investointi, m***a kyllä taas mökin asuttavuus paranee huomattavasti 😍

Mukava päivä ja yö mökillä 🥰 Hyyskän katto on nyt korjattu ja huussi siivottu. Samoin sauna siivottu. Ja tutustuttu lisä...
14/06/2023

Mukava päivä ja yö mökillä 🥰 Hyyskän katto on nyt korjattu ja huussi siivottu. Samoin sauna siivottu. Ja tutustuttu lisää Toijalan ja Viialan ravintola elämään 😆

Eipä ollu Henriikalla heilaa helluntaina,  tuleekohan kuiva kesä 😄 No jos se tarkoittaa näin ihanan rauhallista heräämis...
28/05/2023

Eipä ollu Henriikalla heilaa helluntaina, tuleekohan kuiva kesä 😄 No jos se tarkoittaa näin ihanan rauhallista heräämistä ilman kelloa mökiltä, niin olkoot heilat poissa kaikinmokomin 🤭
Parin viikon aikana, heti tuon ulkoeteisen jälkeen, oli vuorossa sisäeteisen lattian kuoriminen muovimatosta. Miten tuo matto olikin noin järkyttävä 😳 Vilho kissa osallistui innokkaana toimenkuvaan tassuttelemalla märässä maalissa ja makaamalla haitolla. Mini-isäntä oli tukiperheessä hoidossa. (Kyllä silti olen optimistinen, että semmoisiakin uroksia on, jotka ei oo pelkästään haitolla 🙃)

Perälle vaatekaappiin sisustelin maailman pienimmän sisävessan. Eli asuntovaunuissa yleinen porttipotta päätyi sinne, jos ei yöllä tai muutenkaan jaksa aina liikkua ulkohuussiin.

Kyllä tässä eteisestä tuli magee. Seuraavaksi pitää asennella tuohon ikkunan viereen oma meikkauspiste. Vanha rokokoo peilikonsolipöytä löytyykin sahkun vintiltä, se pitää vaan maalata, kun harmaa ei tänne sovi 🙂

Kesä ja mökkeily on virallisesti alkanut! Ensimmäinen remppa mökillä on jo tehty,  ulkoeteisen muovimatto pois ja lankku...
15/05/2023

Kesä ja mökkeily on virallisesti alkanut! Ensimmäinen remppa mökillä on jo tehty, ulkoeteisen muovimatto pois ja lankkujen hionta ja maalaus kahteen kertaan. Tuli tänään vähän yhtäkkinen siirtyminen mökille, kun Sahkuun tuli Airbnb vuokraus ma-to.

Tultiin isännän kanssa siis ekaa kertaa oikein yökuntiin ja pistettiin jääkaappi käyntiin, toki ostettiin sinne tarvittavat perus vermeet. Kotoa tuli raijattua aikamoinen saalis janojuomia, jos vaikka naapuri tulee joskus jutulle, niin pitäähän sitä olla tarjota kesäillassa🤭 Pihaa olen täällä käynyt jo siistimässä aiemminkin.
Muutoin päivä on vierähtänyt siivotessa ja vähän lepäillessäkin, Voitto ei mennyt tarhaan, kun oli oudon väsynyt ja liekkö joku tauti yrittänyt päälle. Illalla käytiin vielä ostaan hampurilais vermeet ja syöpöteltiin oikein huolella.

Tämän kesän to do näyttää tältä:
✔ saunan paneeleille jotain (vaha?) ehostusta
✔ muovimatot veke ja lankkulattiat kuntoon koko mökissä
✔huussin katto
✔mökin katon reikien paikkaus ja lapetikkaiden siirto
✔mökin rännit vaihtoon
❓ haaveissani olis ihana ikkunallinen mökki ulko-ovi, m***a vielä pidetään se ehkäpä listalla, koska se ei ole niin tärkeä ja rahareikiä tuntuu esiintyvän.

Päätinpäs tulla vapaa päivän kunniaksi mökille yöpymään! Mikäs täällä ollessa, puulämmitys teki tosin samat tepposet, ku...
04/01/2023

Päätinpäs tulla vapaa päivän kunniaksi mökille yöpymään! Mikäs täällä ollessa, puulämmitys teki tosin samat tepposet, kuin aina ennenkin ja savun hajuun täytyy sopeutua. Onneksi patterit on keksitty ja lämmitettäviä neliöitä ei liiaksi ole 🤣 Vilho kissalla riitti ihmeteltävää uudessa ympäristössä, hiiriä tai edes niiden papanoita ei hänen harmikseen ole näkynyt.

Tänään kävin koululla kuuntelemassa "viimeiset tuomiot", eli tästäkin (sisällön tuottaminen digitaaliseen ympäristöön) näytöstä arvioinnin.
Kerrankin sometus kannatti, arvosanaksi napsahti kiitettävä viitonen 👌kiitos kaikille seuraajille! ♥️

Vielä on niin paljon tehtävää mökin kanssa, että sivuston pitäminen jatkuu! Toki sitten kesällä enemmän, kun täällä tulee aikaa vietettyä ja remppoja tehtyä. Sivusto säilyy minullekin mukavana säilytyspaikkana palata muistelemaan, mitä mökillä onkaan tapahtunut ja milloin.

Päätin kotiuttaa maali- ja muut purkit mökiltä, koska se on kylmillään ja lupaa pakkasia. Olipas niitä muutama vajaa ker...
18/10/2022

Päätin kotiuttaa maali- ja muut purkit mökiltä, koska se on kylmillään ja lupaa pakkasia. Olipas niitä muutama vajaa kertynytkin 🤔

29/09/2022

Saunakamariin sain vihdoin toisen valukerroksen, joten tein siitä Tiktokkiin videon. Tähän koulun näyttöön on somekanavia oltava mieluusti kolme. Joten myös Tiktokista löytyy "Leppamaki"-tilillä remppa- ja sisustusvideoita, muualtakin kuin mökiltä. Lisäksi Instagramin puolella hentsudecor värkkää monenmoista 👍

Synttärilahjaksi sain ihanuuksia 😍 Tähän asti mökillä on pääosin käytetty kertiksiä ja vaikka ne voi takassa polttaakin,...
27/09/2022

Synttärilahjaksi sain ihanuuksia 😍
Tähän asti mökillä on pääosin käytetty kertiksiä ja vaikka ne voi takassa polttaakin, eivät ne ole ilmaisia eivätkä ekologisia. Sattumalta Facebookin värikäskoti -ryhmässä joku kyseli, onko kenelläkään käyttökokemuksia herkullisen värisistä Bob astianpesukoneista. Se oli sitten ihastusta ensi silmäyksellä! Bob on pöytätiskikone, johonka voi täyttää kannulla vettä, kolmen ihmisen astioiden tiskaukseen sitä kuluu maltilliset 2,9 L, aikaa 20 minuuttia ja sähköä 0,26 kwh. Koska olen myös intohimoinen pöydänkattaja ja kauniiden astioiden kirppishaukka, oli selvää, ettei kertisrumbaa voi jatkua loputtomiin. M***a kokilla tulee tiskiä ja tiskiä on vaikea tiskata, jos edes kaivossa ei ole vettä, kuten nyt viimeiseen kahteen kuukauteen. Joten olen onnesta soikeana tämän helpotuksen kanssa 🤩
Lisäksi taattua Lidlin laatua löytyi edullinen miniuuni. Nyt onnistuu vaikka makaroonilaatikon kokkailu 👏 kiitos kaikille ihanille, jotka näihin porukkalahjoihin osallistuitte ♥️🌹

Roskalava Facebook ryhmästä kotiutui ilmaiseksi näin upea ruokaryhmä 😍 😍 Istuinpehmusteissa on tahroja ja maalissa kulum...
18/09/2022

Roskalava Facebook ryhmästä kotiutui ilmaiseksi näin upea ruokaryhmä 😍 😍 Istuinpehmusteissa on tahroja ja maalissa kulumaa, m***a onneksi istuintyynynpäällisiä löytyy ja vanhassa talossa rustiikkinen maalipinta kuuluu asiaan 😏 Toki nämä on helppo joskus verhoillakin, kun sopiva kangas kävelee vastaan 😊 Kiitos taas Maarit Sorrelalle vinkistä 😘

Osoite

Viiala

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Remonttia ja sisustusta punaisessa tuvassa :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria