27/08/2019
Een schouderklopje voor Herman Gallé die al jaren strijdt tegen een te snelle en gehele veganisering van de wereld. Wij schrokken eerst even van zijn bericht waarin hij het gedram door vegans en vegetariërs goed praatte. Wat maak je ons nu Herman, dachten we.... ga je nu extreem zitten doen? Maar toen iemand hem er op wees dat er tijdens stalbranden ook legkippen levend verbranden en vegetariërs daar mede verantwoordelijk voor zijn, kwam hij weer tot zinnen en plaatste hij alles weer in reëel perspectief. Vlees eten deugt gewoon niet en daar mogen we keihard over oordelen. Maar drammen tegen mensen die nog kippen en koeien laten tergen en vermoorden omdat ze nog niet toe zijn aan stoppen met het eten van eieren en kaas, dat gaat te ver, het is extreem, en werkt alleen maar averechts. Het zou ook niet goed zijn om naast alle stallen met vleesdieren ook alle stallen met legkippen en melkkoeien te sluiten want dan zouden er nooit geen stalbranden met duizenden slachtoffers meer zijn, en dat moeten we niet willen. Ons motto is: Help dierenleed nog niet de wereld uit! Oordeel over vleeseters maar oordeel niet over Herman, gun hem zijn wel verdiende stukje kaas! Wees geen hardliner!
Goed gedaan Herman!!!