14/03/2024
18 maart 1940, vlak voor de inval van Duitsland loopt onderzeeboot O.24 van stapel bij de RDM werf. Nog voor gehele voltooiing van onderzeeër vertrekt men 3 dagen na uitbreken van de oorlog met Duitsland, op 13 mei, om daar de O.24 af te laten bouwen. De O.24 is op een na de meest succesvolle onderzeeboot van de Nederlandse Marine.
Op vrijdag 15 maart 2024 wordt met het “bijltje gehakt” voor de beslissing van 4 nieuwe onderzeeboten. Hoe toepasselijk is het dan om vandaag het originele bijltje van de ter waterlating van de O.24 te kunnen kopen.
Rotterdam, 14 maart 2024