07/06/2026
Blomstene jeg kjøpte før forrige helg ble som nevnt ordnet i krukker i Drevvatne på søndag kveld. Jeg er jo glad i klare farger og hadde kjøpt gule, røde og gul/rød + dyp lilla lavendel. Det pyntet virkelig opp 🌻 Blomstene jeg skal ha hjemme står på vent og blir forhåpentligvis også plantet etterhvert.
Onsdag kveld tok jeg fly til Trondheim. Maja og Hans Christian har kjøpt seg nytt husvære og jeg tenkte det var lurt å hjelpe til med pakking nå som det nærmer seg flytting. Kjæresten skulle på hornmusikktur hele helga, så da passet det fint med tur for meg også. Selv om ungdommen ikke vil ha så mye ting og tang, fylles det opp i skuffer og skap i løpet av fem år.
Jeg får dårlige assosiasjoner til 26 år i Finnbrautveien, når jeg tenker på tilsvarende prosess i eget hus, selv om det mest sannsynlig er lenge til flytting .
Jeg husker ikke om jeg har fortalt det før, men det er like artig nå. En dag sto kjæresten ved komfyren og lagde middag – og falt i tanker. Så kom 1000-kronersspørsmålet; – ‘Siden vi nå har et forhold, blir jeg medansvarlig for å rydde i huset når du engang skal flytte ….’?? Den setninga sier vel det meste om hvor mye jeg har (samlet på) – og hvor bra det er at rydde- og sorteringsprosjektet har fått sin start, selv om det går sakte😊
I gårkveld fikk jeg det ærefulle oppdraget å stryke Maja si bunadsskjorte. De skal i barnedåp og Maja skal være fadder i dag. Siden jeg var så godt i gang kom det både ei herreskjorte og bunadsforkle på strykebrettet. Jeg er jo ikke verdens beste husmor, men akkurat å stryke klær synes jeg er helt ok – inklusive bunadsskjorter 🙃 Liker du å stryke?
Nå har vi spist frokost, kofferten min er ferdigpakket og de siste timene skal det bare være kos med Ulrik. Han var 13 måneder på torsdag og begynte å slippe seg for et par uker siden. Nå fyker han rundt og har fått relativt god balanse på null komma niks. Han sier ord som lys, buss, dess, baby og bæsj – og flirer godt. Det er en stor glede med barnebarn. Her er lekeplass og ‘dessæ’ rett utenfor platten så vi har dessæ mye disse dagene. Han er utrolig glad i bøker, og det er koselig med lesestund i mormorfanget ❤️ Ellers har vi vært på babysvømming og gått tur i det nye boområdet.
Nå gleder jeg meg til å komme hjem og få klem hos kjæresten, som kommer med buss i ettermiddag. Men først skal jeg på forestilling med Balance og se på Jenny og Anna + mammaen som danser i Alice i eventyrland. Jeg hadde planlagt et senere returfly, og derfor ikke bestilt billetter. Heldigvis var det noen seter ledige, og dessverre litt langt bak, så jeg lurer på om jeg må ta med kikkert for å få øye på jentene i mylderet av glade dansere på scenen...😍 Kanskje du også skal på kinoen i dag?
Jeg ønsker deg en god søndag ❤️