27/07/2025
Jag hade mitt drömjobb – men till slt gjorde det mig sjuk.
💙 I februari tog det stopp. Jag blev utbränd.
Inte för att jag vantrivdes – jag jobbade som vävare, med ett hantverk jag verkligen älskar.
Men att väva 7–16 varje vardag och sen försöka hitta min egen skaparglädje hemma… det gick inte längre.
Till slt kände jag mig mätt. Kreativiteten dog sakta bort, och jag med den.
Så jag sa upp mig.
Och idag, flera månader senare, kan jag säga: jag mår bra igen.
Jag jobbar nu i vården igen vilket jag alltid har älskat, att kunna betyda något för en annan människa – på akuten på Arvika sjukhus och även i Norge – och känner mig levande igen
Och vävningen? Den finns kvar, men på mina villkor.
När lusten kommer, inte av tvång.
Tråd för tråd hittar jag tillbaka till mig själv.
🧶🩵 Tack livet – för andra chanser.