18/06/2026
Vi får ibland frågan varför vi inte har tvålar med glitter.
Svaret är enkelt: vi älskar de färger och uttryck som naturen själv skapar. Och det räcker så långt!
Som tvålmakare använder jag gärna leror, växter och naturliga råvaror som ger varje tvål sin egen egen karaktär. Färgerna blir kanske inte så starka och perfekta och konsekventa som med färgpigment -
men det är en del av utmaningen.
Och genom att använda kreativiteten tycker jag ändå det finns oändligt roliga och snygga tvålar att skapa ändå.
Hur känner du? Blir det tråkigt utan glitter eller tilltalar det naturliga mer?