Linköpings fotoklubb

Linköpings fotoklubb Linköpings fotoklubb - En förening för fotointresserade i Linköping! Ungefär en tredjedel av medlemmarna är kvinnor.

NUTID

Klubben har idag cirka 70 medlemmar som representerar allt från studerande till pensionärer. Medlemmarnas intresse, ambition och inriktning spänner över hela skalan från glada amatörer till proffs. Dom yngsta aktiva medlemmarna vi har idag är ca 16 år. Det gemensamma är intresset för fotografering som vi odlar tack vare den öppna atmosfären och det goda klimatet i klubben. HISTORIA

Klubben

har funnits i sin nuvarande form sedan 1984 då verksamheten drogs igång på nytt efter att ha varit avsomnad under några år.

08/06/2026

Onsdag 10/6 avslutar vi vårens månadsmöten med en kväll i Viggeby. Grillen är igång från ca kl 19:00. Vill ni gå en sväng och fota går det bra både före och efter och det går även att ta ett bad för den som vill. Samling ca 18:00 i Viggeby vid badet eller om du vill samåka så ses vi vid Collegiums parkering kl 17:30. Medtag det du vill äta/grilla vi fixar elden och glöm inte kameran.

Välkomna!

Vill tipsa om kommande utställning på Passagen i Linköping om ni inte redan har sett denna vandrings utställning. Väl vä...
01/06/2026

Vill tipsa om kommande utställning på Passagen i Linköping om ni inte redan har sett denna vandrings utställning. Väl värd ett besök i sommar.

Du har inte missat att det är månadsmöte igen på onsdag 6/5. För dig som vill passa på att fota ses vi kl 18:00 vid Smes...
04/05/2026

Du har inte missat att det är månadsmöte igen på onsdag 6/5. För dig som vill passa på att fota ses vi kl 18:00 vid Smestad ridsportcenter. Mötet börjar sen kl 19:00.

Välkomna

26/04/2026

Vill du visa bilder på månadsmöte den 6/5

Det finns plats för ytterligare två personer att visa 20 bilder under 10 minuter på vårt månadsmötet den 6/5. Anmäl intresse till
manadsmote{at]linkopingsfotoklubb.se

26/04/2026

UTFLYKTER våren 2026

3/5 ordnar vi en fotocykeltur utmed Göta Kanal från Asplången till Söderköping. Avresa från A-huset parkering universitetet kl 8:00.

14/6 gör vi en dagstur till Rågö med båt. För att boka plats på båten behöver vi en anmälan senast 30/5.

Mer kan ni läsa om utflykterna och även anmäla er på hemsidan under medlemssida och utflykter eller följ länk nedan. https://medlem.svenskfotografi.org/sites/linkopingsfotoklubb.se/fotogrupper/utflykter

Välkomna!

06/04/2026

Onsdag 8 april är det dags för månadsmöte igen. Ni som vill träffas vi 18:00 vid Smestad Ridsportcentrum för att gå en sväng och fota i närområdet.
Kommer du till mötet startar vi det med fika ca kl 19:15.

3 fotografer som visar bilder, månadens bild, förhoppningsvis lite bilder från kvällen, slutgiltig version av nya hemsidan mm.

Välkomna!

Onsdag den 11/2 kl 19:00 är det åter dags för månadsmöte på Smestads Ridsportcenter.Tanken är att vi tittar på och disku...
09/02/2026

Onsdag den 11/2 kl 19:00 är det åter dags för månadsmöte på Smestads Ridsportcenter.

Tanken är att vi tittar på och diskuterar utskrivna bilder så har du det är vi tacksamma om du tar med dig några stycken till mötet.

Var du med i Gamla Linköping, skicka gärna in några bilder från kvällen. Ytterligare uppgifter finns i nyhetsbrevet.

Välkomna!

25/01/2026

PHOTOWALK
Onsdagen den 28/1 kl 18:00 träffas vi på Kryddbotorget Ga Linköping och fotar kvällsbilder.

Ser ut som det kan bli snö och kallt så ta på er varma kläder.

Finns tyvärr inget öppet fik, så fika få ni ta med er själva om ni vill ha för att hålla värmen.

VÄLKOMNA!

Årets första nyhetsbrev är ute.
13/01/2026

Årets första nyhetsbrev är ute.

Välkommen till fotoklubbens månadsmöte onsdag 14 januari kl. 19:00 i Smedstad Ridsportcenter (intill Haningeleden/Ålerydsvägen). Vi har en del spännande på agendan:

Sista månadsmötet för 2025 den 10/12 kl 19:00 Smestad Ridsportcenter.Carl-Gunnar, Johan och Georgios tar oss med på en v...
09/12/2025

Sista månadsmötet för 2025 den 10/12 kl 19:00 Smestad Ridsportcenter.

Carl-Gunnar, Johan och Georgios tar oss med på en vandring bland deras bilder. Vi visar månadens bild och bilder från Vinterljus och så ska vi även kora en etappvinnare på KM och en Klubbmästare. Du kommer också få chansen att berätta vad du tycker har varit bra och naturligtvis också mindre bra under 2025 och vad du önskar dig av 2026.

Och så blir det naturligtvis lussefika!

Väkomna!

Adress

Linköping

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Linköpings fotoklubb postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela