13/06/2026
Det är inte ofta jag tar emot tårtbeställning men när en väns son vill ha en regnbågstårta till skolavslutningsfikat så tackar man självklart inte nej till detta. Då är det bara och kavla upp armarna och kör. 🫶🏻
Fyllning blev frosting smaksatt med mixade blåbär som då blev lila. Vaniljkräm efter den gröna botten. Sista frosting lagret är smaksatt med mixade jordgubbar.
Då den sista botten skulle vara orange och jag glömde köpa gul karamellfärg till den botten så rev jag i lite apelsin skal och pressade apelsinsaft. Men kunde lika väl tagit rosa pastafärg till botten och avslutat med vit frosting istället. 😂
Men jag är riktig nöjd med min insats och det blev lite frosting över så mina pojkar fick en skolavslutnings tårta oxå. 🥰