Gaziantep Yemek Tarifleri

Gaziantep Yemek Tarifleri En Güzel Gaziantep Yemek Tarifleri Bu Sayfada

Fırında tavuk kanat 👌👌1,5 kgkanat2 kaşık yoğurt1 çay kaşığı pul biberi1 çay kaşığı kırmızı toz biberYarım çay kaşığı kar...
04/02/2022

Fırında tavuk kanat 👌👌
1,5 kgkanat
2 kaşık yoğurt
1 çay kaşığı pul biberi
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Yarım çay kaşığı karabiber
1 ,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kekik
Çeyrek limon suyu
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 büyük soğan
6 diş sarımsak

Hazırlanışı

Baharatları kapta karıştırıp kanatları içine koyup harmanladım nir saat folapta dinlendirip tepdiye dizdim soganı ve sarımsağı ekleyip önceden iyice ısıttığım fırında kızarana kadar pişirdim hem pratik hem lezzetli yanına mercimek çorbası ve pilavla muhteşem oldu .
Afiyet olsun

27/11/2021

Yemeklerimizi Begeniyor musunuz?

Size ısmarlamasını istediğiniz Antep'lileri etiketleyin borcu olsun🤗
30/10/2021

Size ısmarlamasını istediğiniz Antep'lileri etiketleyin borcu olsun🤗

TAVUK DÖNERVirüsten dolayı üç ay dükkanı açamayınca özlemiş herkes, saat üç oldu ve neredeyse dönerim kalmadı. Kasada pa...
28/09/2021

TAVUK DÖNER
Virüsten dolayı üç ay dükkanı açamayınca özlemiş herkes, saat üç oldu ve neredeyse dönerim kalmadı. Kasada paraları sayarken bir çocuk yanaştı.

_Abi kaç para dedi. Yarım beş, tam on dedim. Ya çeyrek diye sordu. Anladım o kadar parası yok, dedim sende ne kadar çıkar? Saymaya başladı ama hep 5-10 kuruş. Koy dedim paraları şuraya, sen geç otur masaya. Ustama seslendim:
_‘’Yarım olsun, içine her şey konulsun, ayranda verin, azıcıkta tabağa patates ekleyin’’.

Çocuk dönerini yerken küçücük ayaklarına baktım. Çıkarmış ayakkabılarını, ayaklarını birbirine sürtüyor. Anladım ki üşümüş ısıtmaya çalışıyor. Bugün çok da yağmur yağıyordu, mubarek kuru yer bırakmıyordu.

Kendime bir çay söyledim, müsaade isteyip yanına çöküverdim. Ayranı niye açmadın dedim.
_Param yetmez ki abi dedi. Namaz abdest ile,tavuk döner ayran ile dedim, açıverdim. İçti ne varsa, bitirdi tabağını da.

Doymadın sen getireyim bir daha ne dersin deyince benim yıllardır aklıma gelmeyen o muhteşem şeyi duydum kulaklarımla: ‘’Elhamdülillah abi’’…

_Eeee anlat bakalım nereden geldin, nereye gidiyorsun, niye sokaklarda dolaşıyorsun? Annen-baban ne yapar, evin nerede? diye sordum.Eli ile işaret etti;
_ Evimiz orası işte abi dedi. Benim dükkanın tam karşısında araya sıkışmış eski bir ev vardı. Ama orası uzun zamandır boştu. Tabii biz açmayınca dükkanı üç aydır görmemişiz. Bu eve birileri taşınmış. ‘
_’Annem işe gitti. Evleri temizleyip gelecek’’ dedi. Camdan üç gündür beni seyrediyormuş. Kaç defa söylemiş annesine ama annesi hep olmaz diyormuş. Para biriktirip yiyeceğim diye kafasına koymuş. Akşam annesi de birkaç kuruş verince bugünkü tavuk döner hayali ile uyumuş.
Babasını hiç bilmiyormuş.
_ Resmi var getireyim mi? dedi.

Kim var şimdi evde dedim. Kimse yokmuş. Anahtarı da yokmuş ama kapı kapanmasın diye taş koymuş.

Otur dedim burada. Çay da ısmarlarım sana. Annen gelince gidersin. Hem bak burada iş de çok bana yardım edersin. Ama önce sana bir ayakkabı alalım, ayaklarını ısıtalım.

Aldım ayakkabasını baktım 33 numara. Vardım az aşağıdaki ayakkabıcıya. Döndüm dükkana. Giydirdim ayaklarına. Ama bir sevindi ki yürüyüşü bile değişti vallahi. Küçücük boyu ile masalarda olanları topladı. Neredeyse bize hiç iş bırakmadı. Bir gözüm onda, bir gözüm karşı tarafta. Hah tamam annesi de geldi sonunda.Aldım çocuğu hemen vardım yanına.
_Abla korkma dedim, karşı tarafta dükkan sahibiyim. Bugün bize çok yardım etti senin çocuğun. Müsaade edersen akşama hanımı alıp size gelmek isterim.

Yüzüme bile bakamayan abla, buyurun abi dedi. Eşime telefon ettim. Bizim çocuğun kıyafetlerinden istedim. Akşam olunca vardık eşim ile o ablaya. Konuştuk, dinledikçe hem ağladık hem de huzur bulmuştuk.

Kocasını, çocuğu üç aylık iken kaybetmiş. Aslında onlarda normal bir aileymiş. Ama hayat onları bu günlere sürüklemiş. Ev temizleyerek, geçinmeye çalışıyormuş. Aklı hep evde bıraktığı çocuğunda kalıyormuş. Kimsesi de yokmuş. Ama gerçekten belli. Tek odalı evde, bir çekyat bir de halı vardı yerde.

Bu eve taşınmış kirası çok ucuz diye. Buzdolapsız ev mi olur? Bu çocuk televizyonsuz nasıl geceleri oturur? Yoktu valla. Bir önceki ev sahibi eşyaları kiraya saymış, ancak öyle bırakmış.

Çıktık evden. Eşim ile arabaya binince göz göze geldik birden. Akıllı telefonlarımızın tuşlarına bastık. Birkaç dostumuza ulaştık. Biri televizyon, biri buzdolabı ile yola çıkarken, biz de onlara bol bol alışveriş yaptık.

Sabaha çok güzel bir kahvaltı edilsin, akşama da tencerede etleri pişsin. İki saat de her şey oldu. Dolapları doldu. Ben verecektim ama buzdolabını getiren arkadaş elime bir zarf tutuşturdu. O para da ablamıza birkaç ay umut oldu.

Çıkarken evden bana söz verdi. Okullar açılıncaya kadar hergün bana yardıma gelecek. Hem tavuk döner yiyebilecek, hem de annesine harçlıklarını götürecek.

Şimdi mutlu ve huzurluyum. Bu gece rahat uyurum. Yarında kısmetse dönerimiz şıp şıp akar. Rızkımızda peşimizden koşarız.

Harika Bir Bilgi 😘
15/09/2021

Harika Bir Bilgi 😘

Bağışıklık sistemi tüm canlılarda ki hastalıklara karşı savunma mekanizmasını oluşturan patojen ve tümör hücrelerini tanıyarak onlar

13/09/2021
11/09/2021

Selam kimler Güzel yemek yapıyor ?

Güzel Bilgi👏
20/08/2021

Güzel Bilgi👏

Ağız kokusu, dişlerin arasında ya da üzerinde kalan bakterilerden, gıda artıklarından ve bu gıda artıkları üzerinde bulunan bakterilerden,

Hala adını bilen çıkmadı daha
10/08/2021

Hala adını bilen çıkmadı daha

Kansere Neden olan 10 Gıda aslında hergun yediğimiz yiyecekler
29/06/2021

Kansere Neden olan 10 Gıda aslında hergun yediğimiz yiyecekler

Kansere Sebep Olan 10 Gıda Çağımızın en kötü hastalıklarından olan kanser, oldukça zorlu bir mücadele sonucu yeni

REVANİ TATLISI TARİFİKek için;3 yumurta1 su bardağı şeker1 su bardağı yoğurt1 su bardağı irmik1 su bardağı un1 paket van...
23/06/2021

REVANİ TATLISI TARİFİ

Kek için;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ

Şerbet için;
3 su bardağı su
3 su bardağı seker
Yarım limon suyu

Revani Tatlısı Tarifi'nin Yapılışı
İlk olarak şerbet hazırlanır. Şerbet için tencereye şeker ve su alınarak kaynatılır. Kaynadıktan sonra yarım limon suyu eklenip 1-2 dakika daha kaynatılıp altı kapatılır.
Kek için, yumurta ve şeker çırpma kabına alınarak iyice çırpılır.
Ardından sıvı yağ, yoğurt ve irmik eklenip çırpılır.
Son olarak un, kabartma tozu ve vanilya da eklenerek iyice çırpılır.
Yağlamış olduğumuz fırın kabına kek hamuru dökülür.
170 derece fırında üstü kızarana dek yaklaşık 30 dakika pişirilir.
İlk sıcaklığı çıkan kek dilimlere kesilir ve sıcak kekin üstüne soğumuş şerbet dökülür.
1-2 saat dinlendirdikten sonra üzeri isteğe göre krem şanti, hindistan cevizi yada fıstık vb. ile süslenerek servis edilir. Yapanlara şimdiden afiyet olsun.🥰😋

Address

Gaziantep
27000

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Gaziantep Yemek Tarifleri posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share